torstai 22. toukokuuta 2014

Haluun vaan mun perheen takasin.


Pieni lapsi eikä tietoo muusta maailmasta

Syntyminen pahaan maailmaan ei ollu oma valinta
Viattomien vihreitten silmien takaa
Katsoo lapsi pieni, joka haluis itkeä salaa
Haluis äitiä halaa, mutta mitä vielä

Äiti koska isi tulee kysyisin jos voisin
Itkunpurskahduksellani kysyä sitä koitin
Mitä sana "ero" meinaa, se on ihan outoa
lapsen ymäprille rakkennettu koti on vaan joutomaata
Kulissit on enää ehkä nipinnapin pystyssä
Isi pesee syntinsä pois jälleen iltakylvyssä...


Viattomalle lapselle vanhemmista hedari ja
Mitä tehdä kun kotona kaikki on ihan sekasin?

Lapsi rakastaa, muttei rakkautta takas saa
Tahtoo tehdä vanhemmat ylpeiks, pistää parastaan
Miltä mahtaakaan tuntua nyt muksusta
Ei pieni ymmärrä vielä aikuisten juttuja


Turha on kai esittää perhettä kestävää
Kun tietää ettei tää tuu enää kauaa kestämään
Mut et sä nää, kuinka lapsi joutuu kärsiä
Kyynel valuu äidin silmästä, ääni alkaa väristä
Ja se sama oven paiskahdus, isi meni taas
Kumpa äiti turhaan enää ei selittelis
Et isi on vaan poissa hetken, tulee kohta takas
Olet rakas, ja hyvää yötä, valot menee kiinni
Haluisin olla onnellinen mut pahaa tekee silti
Mä tiedän kyllä, että äiti pitää musta huolta
Mutten ymmärrä et miks isin pitää aina juoda
Se muuttuu eri ihmiseks sen äänikin alkaa pelottaa...


Äiti on kotona jonku oudon miehen kanssa
Äiti puhu uuden isän omistavansa
En tiedä mitä se tarkottaa, missä mun isi on?
Se jätti makuuhuoneesta päälle vaan television
Sen jälkeen lähti muualle ja jätti mut yksin nukkumaan
Koko yön mä valvoin katsellen taivasta purppuraa.






Siitä on parin kuukauden päästä jo hitto vieköön kuus vuotta,
kun mun perhe hajos.
Ei mulla enää oo mitään perhettä.
Mikä perhe se sellanen on, kun vanhemmat asuu eri
osotteissa, ja niil on kummallakin uus elämä.
Kumpaan mä kuulun?
Haluunko kuuluu kumpaankaan?
Haluun perustaa oman perheen,
ja unohtaa nää menneet vuodet.
Mulla ei oo ollu mitään pysyvää paikkaa
kuuteen vuoteen.
Mikä koti on?
Onko koti isän vai äidin kotona?
Mä en näe kotia kummankaan luona,
en kuulu kumpaakaan.

Miks just mun perheen piti mennä rikki?
Mitä mä tein väärin, etten saanu molempia,
isää ja äitiä, saman katon alla.
Se ois kaikki mitä haluisin.
Oikeestaan tekisin mitä vaa,
et saisin mun perheen takasin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti